13.8.2020

Helsingin ortodoksisen seurakunnan asiakaspalvelupiste siirtyy palvelemaan ensisijaisesti etänä.  Asiakaspalvelupiste on kuitenkin auki tarpeen mukaan ajanvarauksella. Mikäli haluaa asioida Liisankadulla aika tulee varata etukäteen esimerkiksi puhelimitse.

Päätöksen taustalla on Suomen hallituksen 13.8. antama suositus palata etätöihin HUS:in alueella kaikissa niissä työtehtävissä, missä se on työn luonteen osalta mahdollista. Suosituksen tavoitteena on hillitä koronaviruspandemian toista aaltoa ja vähentää tartuntoja. Suositus koskee koko Helsingin ortodoksisen seurakunnan toimialuetta. Tämän lisäksi THL on 13.8. antanut maskisuosituksen.

Helsingin hiippakunnan koronatiimi on jo aiemmin elokuussa antanut suosituksen, jonka mukaan etätyötä tulisi suosia aina, kun se on mahdollista. Maskisuositus astui seurakunnassa voimaan jo 12.8.

Siirtymällä takaisin asiakaspalvelussa etäpalvelemiseen seurakunta haluaa noudattaa hallituksen ja THL:n suosituksia ja  vähentää lähikontaktien määrää sekä hillitä toiminnallaan koronaviruspandemian toista aaltoa.

Asiakaspalvelussa lähes kaikki kontaktit ovat myös toteutuneet viime aikoina  puhelimen ja sähköisten kanavien kautta. Vain murto-osa asioinneista hoidetaan paikan päällä.

Seurakunnan asiakaspalvelupiste avautui elokuun alussa, ja ehti olla auki vajaat kaksi viikkoa. Asiakaspalvelupiste sulkeutui ensimmäisen kerran maaliskuussa poikkeusolojen myötä.

Kategoriat Uutiset